31 Ocak 2008 Perşembe

KIBE BUMBAR

Bu yemegin fotografi bana taaaa Diyarbakirdan geldi.Ablamin kizi,yani benim yegenim Kibrista okuyor.Finaller bitip eve gelecek ya,gelmeden önce annesine bir yemek listesi gönderiyor.Sunlari sunlari istiyorum diye,bu assolistimiz olan yemek tarifiydi.Tadina bakamadim bari resmini gönderin dedim.Onlar da sagolsun beni kirmayip göndermisler.Ablamin ellerine saglik,onlara da afiyetler olmus bile..
Ben sahsen bu yemegi hic yapmadim,yemeyelide uzun seneler oldu zaten.Gerci Avrupa Birligine girecek olursak sayet, bu tarz yemekleri kimse yiyemiyecek.Rüyamizda anca görürüz.
Bu yemegi hic yapmadim.Oldukca zahmetli ve zaman alan bir yapimi var.
Kücük bas hayvan bagirsagi ve iskembesi temizlenir,iskembeler bölünerek üc tarafi dikilir ve kare elde edilmis olur,ic konulduktan sonra agzi da dikilir.Bagirsaklar ise uzun sekilde doldurulur.
Ic malzemesi ise;
Kiyma,pirinc,maydanoz,feslegen,salca sulu sekilde karistirilir.
Bagirsaklarin doldurulmasi oldukca zor.Siz bakmayin öyle benim basit bir sekilde anlattigima,gercekten cok zahmetli bir yemek.
Ayrica bu yemek,her yapanin elinden yenilmez dogrusu.Temizligine güvendiginiz kisiler de yiyilebilir bence..
Bu arada,sablonumu degistireyim dedim bütün arkadas listem silindi.Zaten firsat buldukca sizleri yaziyordum,hersey yavas yavas yoluna giriyor derken alt-üst oldu.Simdi baska bir formül arayisi icindeyim.
Hepiniz kendinize iyi bakin,sevgiyle ve dostca kalin.....

19 yorum:

diyalogyemekleri dedi ki...

slm,bu yemeğin ismini görünce tanıdık deyip ziyarete geldim,gerçekten de tanıdık.annemlerin en sevdigi yemek ,pek sık yaparlar.ben pek yemiyorum,yani işte sakatat ürünlerini çok yemek istemedigim için ama erbabı nefis yapar.slmlr

meleginmarifetleri dedi ki...

SELAM CANIM BUMBARI BENDE UZUN ZAMANDIR YEMEDİM BU BAYRAMDA KURUTMAK İSTEDİM AMA SONRA ZOR GELDİ VE VERDİM GİTTİ KÖPEĞİME HEHEHE AMA OLSA HİÇ HAYIR DEMEM YANİ ABLANIN ELLERİNE SAĞLIK HOŞÇAKAL A-B YE GİRME KONUSUNDA BENCE HİÇ DERT ETMEYELİM BU KONULARI NASILSA BİZİ ALMAYACAKLAR

fusununmutfagi dedi ki...

annemde süper yapar bu yemeği yemesi güzelde yapması zahmetli yiyenlere afiyet olsun

Baharcicegi dedi ki...

Yildiz'cigim sagol canim iyiyim,ögleye kadar calisiyorum ögleden sonra ev isi yemek temizlik derken aksami ediyoruz.Almanyada hangimizin yasantisi böyle degilki robotlasmis monoton bir hayat.
Sen nasilsin canim,eskisi gibi fazla göremiyorum seni bu aralar yogunsun herhalde.
Yemek cok degisik ve yapmasida cok zaman isteyen bir yemek,bu kadar ugrastirdina göre kesin tadi güzeldir.
Sanada hayirli bereketli cumalar dilerim,kendine iyi bak öpüyorum

serinmavi dedi ki...

Ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkürler canım.bumbar dolması bizm mutfakta da yapılır(Siirt&Kilis)Ve çok da severiz.kibe yide yemiştim bir arkadaşımda çok güzeldi.Ablanın ellerine sağlık canım....Selamlar sevgiler...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

yıldızcım güzel yorumun için çok teşekkürler canım sen nasıl oldun rahatsızdın bende sizleri ziyaret edemedim hala fazla oturamıyorum bilgisayarın başında yavaş yavaş arkadaşları ziyaret etmeye çalışıyorum bumbar dolması olsada yesek çok severim ama barsağı bulmak mesele uğraşması zor gelmez yapanın ellerine sağlık yiyenlere de afiyet olsun çok öpüyorum sevgiler canım

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba, ablanızın ellerine sağlık, çok emek isteyen bir yemek. Çok ta haklısın herkesin yaptığı da yenmez.Ben de ilk kez yeni evliyken Antakya'da eşimin kuzeninde yemiştim.Lezzetini hala unutmuş değilim. Bir kere de ben denemiştim, biraz acemice olmuştu ama fena değildi. Ama yapması gerçekten çok zor, en önemlisi de temizliği.Uzun yıllar oldu yemeyeli, ablanızınki de çok güzel olmuş, yiyenlere başta yeğeninize afiyet olsun...
Sevgilerimle canım...

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, iyi bir hafta sonu diliyorum, sevgiler..

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM ARKADASIM GORUNTUSUNU GORUNCE 'BU NE' DEDIM INANKI. BOYLE BIR YEMEK NE DUYDUM NE GORDUM. ILK SENDE GORMUS OLDUM DAHA DOGRUSU. SEVENLER ICIN AFIYET OLSUN, YAPANINDA ELINE SAGLIK...

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM ARKADASIM GORUNTUSUNU GORUNCE 'BU NE' DEDIM INANKI. BOYLE BIR YEMEK NE DUYDUM NE GORDUM. ILK SENDE GORMUS OLDUM DAHA DOGRUSU. SEVENLER ICIN AFIYET OLSUN, YAPANINDA ELINE SAGLIK...

Kevser dedi ki...

Canim,
mumbar dolmasini görmüstüm ama hic tadmadim, bu sekliyle de cok degisik ve enteresan bir yemek olmus, ablaciginin ellerine saglik diyorum.

Bu güzel yöresel yemegi de bizlerle paylastigin icin ayrica tesekkürler.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

NOT:
Evet ya, haklisin ben etkinligin tarihiyle birlikte seneleride iyice karistirmisim, bak sen diyince dikkatimi cekti, sagol bu kadar ayrintili dikkat ettigin icin!

Adsız dedi ki...

canımcım nasılsın görüşmeyeli nefis mamalar yapmışsın,mumbarı duymuştum ama hiç yemedim ve de şu bağırsak olayı olmasa süper olur da işte damak zevki tabi bu da, yapanın ellerine sağlık yemekoloji.blogcu.com

Adsız dedi ki...

bizde diyarbak�rday�z merkezde bizimde d�nk� men�m�zde vard� sayfan�za etkinlik syfas�ndan geldim ablan�zda merkezdemi

defne-yapragi dedi ki...

Merhaba Yildizcim
hmmmm... bumbara bayilirim enfes görünüyor canim.

Sevgilerimle Emine

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

canım öncelikle ziyaretine ve güzel yorumuna teşekkür ederim herzaman beklerim:)
sayfanı açtım ki bi baktım ne göreyim:))))))) bumbar.. ben Kıbrıslıyım.. bizim orada cok yapılır bu yemek.. Hatta anneannem sık sık yapar.. Kucukken yıyordum hosuma gidiyordu sonra nereden yapıldıgını duyunca bı daha yemedım:))))
ama lezzetli oldugunu soyleyebilirim..
Yıyenlere afiyet olsun..
iyipazarlar diliyorum..
gorusmek uzere:)

fatostuncay.blogcu.com

http://hunerlieller.net dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 13

http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
04.02.2008 - 10.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://hunerlieller.net BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''13" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
SELAM VE SEVGİLERİMLE...

Adsız dedi ki...

Canım, bumbar dolması hiç yemedim. Ama işkembe çorbasını çok sevdiğime göre mutlaka beğenirdim. Ablanın ellerine sağlık.
Ispanaklı pasta da çok güzel görünüyor. Senin de ellerine sağlık. Kocaman sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canım ben bumbarı çok severim ama çoook zahmetli bir yemek.uzun zamandan beri de yemiyorum.ablanın ellerine sağlık

LeYYa dedi ki...

theesurum hemşommm)))ben de diyorum ki kim bu yıldız acaba))benim de ismim mutlu bu arada memnun oldum))bumbara yorum yazmadan olmazzz.bayılmak ne kelime biterim ben ona.annem arada gönderir memleketten sağolsun.bende buzluktan alıp alıp yerim))ama stoklarım tükendi şu sıra.resmi bile yeter mübareğin)))